by
by ru en
Аа
Aa Aa Aa

Гарачая лінія

Міністэрства аховы здароўя:

(017) 222-70-80
Упраўленнi аховы здароўя

Мінск:

(017) 285-00-10

Мінская вобласць:

(017) 517-20-25

Брэсцкая вобласць:

‎(0162) 58-09-93

Віцебская вобласць:

(0212) 47-40-70

Гомельская вобласць:

(0232) 75-44-87

Гродзенская вобласць

(0152) 72-13-45

Магілёўская вобласць:

(0222) 27-36-42

Як вылечыць вясновую дэпрэсію

Кожныя паўгода арганізм перабудоўваецца на новы - цёплы ці халодны сезон

Без наступстваў гэтая перабудова не праходзіць. Арганізм слабее. Асабліва прыкметна гэта вясной. Сонца пачынае свяціць ярчэй, даўжэе светлая частка сутак, толькі не ўсіх радуюць такія перамены. Калі чалавек пачынае маркоціцца, нішто не можа выклікаць яго ўсмешку, настрой прыгнечанае, пастаянна хочацца спаць, праца стамляе, а дома няма ні сіл, ні жадання чым-небудзь займацца, магчыма, гэта не лянота, а праявы вясновай дэпрэсіі.
Увесну часцяком наступае не сама дэпрэсія, як людзі ў побыце прывыклі да яе звяртацца, дэпрэсіўны стан, выкліканае псіхафізіялагічных прычынамі. Адной з прычын дадзенага стану выступае асабістае рэагаванне на ўздзеянне стрэсавых фактараў. У адных выпадках гэтымі стрэсавымі фактарамі выступаюць сур'ёзныя знешнія эфекты: перагрузкі на працы, псіхічныя траўмы, змяненне гарманальнага фону.
У іншых выпадках вясновую дэпрэсію выклікае сукупнасць прычын, кожная з якіх не здольная сама па сабе справакаваць дэпрэсіўны стан. Аднак усе разам яны ствараюць эфект, калі ўсе раздражняе і не радуе. У якасці такіх прычын можна разглядаць недахоп сонечнага святла; недахоп свежага паветра, што выклікае кіслароднае галаданне і якая прыводзіць да гіпаксіі; недахоп мікраэлементаў і вітамінаў; маларухомы лад жыцця; гарманальную перабудову арганізма. Прыкметы вясновага дэпрэсіўнага стану разнастайныя, аднак у абавязковым парадку назіраецца заняпад душэўных і фізічных сіл.
Таксама, сцвярджаць аб вясновай дэпрэсіі можна, калі доўгі час прысутнічаюць тры-чатыры з пералічаных сімптомаў: раздражняльнасць; дрэнны настрой; фізічная слабасць; пачуццё турботы, трывогі; зніжэнне самаацэнкі; пачуццё стомленасці пры выкананні знаёмай работы; бессань; галаўны боль; інтэлектуальная заторможенность (непамятлівасць, неахайнасць, млявасць мыслення).
Дэпрэсіўны стан здольны працякаць у рознай форме. Калі дрэнны настрой турбуе ўсяго некалькі дзён і выражаных сімптомаў зусім няшмат, то з ім можна справіцца і без старонняй дапамогі. Як кіравацца з вясновай дэпрэсіяй? Спецыялісты ў барацьбе з вясновай дэпрэсіяй рэкамендуюць перамены. Яны могуць быць глабальнымі, напрыклад, такімі, як змена месца жыхарства, альбо нязначнымі, але не менш эфектыўнымі. Пачаць можна і з малога: зрабіць перастаноўку ў доме, калі няма магчымасці зрабіць рамонт, падабраць сабе новае хобі, змяніць свой імідж, пераставіць мэблю ў кватэры, павесіць новыя фіранкі і т. Д.
Таксама перамагчы дэпрэсію дапаможа ўсведамленне таго, што камусьці ў гэты момант нашмат горш, і ў гэтым выпадку варта пастарацца дапамагчы тым, хто сапраўды трапіў у бяду і мае патрэбу ў дапамозе. Пачуццё спагады да іншых людзей дапаможа ўсвядоміць, наколькі каштоўная і свая ўласная жыццё, наколькі яна выдатная!
Спорт - адзін з найбольш эфектыўных спосабаў пазбаўлення ад вясновай і іншых відаў дэпрэсіі. Калі ёсць магчымасць, займіцеся фітнесом, наведвайце трэнажорная зала, купіце любы нескладаны трэнажор, які дазволіць у зручны для Вас час даваць сабе фізічную нагрузку ў хатніх умовах. Карысныя такія віды спорту, як плаванне, бег, гімнастыка. Нялішне ўспомніць аб ранішняй зарадцы, робячы яе пры адкрытай фортачцы або на балконе. Калі з раніцы Вам атрымаецца здзейсніць невялікую прабежку або прайсці паўтара-два кіламетры хуткім крокам, а затым прыняць кантрасны душ, зарада бадзёрасці павінна хапіць на ўвесь дзень. Лёгкая фізічная нагрузка павышае тонус і падымае агульнае самаадчуванне, таму што садзейнічае выпрацоўцы эндарфінаў, станоўча ўплываюць на эмацыйны стан чалавека. Фізічная нагрузка абавязкова павінна быць выбрана з улікам стану Вашага здароўя, вельмі важна не перагрузіць арганізм. Вядзіце актыўны лад жыцця, больш часу праводзіце на вуліцы, прычым у светлы час сутак. Важна ўзяць за правіла больш гуляць на свежым паветры - на выхадныя выбірацца ў лес, за горад, выязджаць на дачу.
Не менш важна нармалізаваць сон - перапрацоўка назапашанай за дзень інфармацыі адбываецца менавіта ў начны час, таму якасны адпачынак будзе спрыяць паляпшэнню дзейнасці галаўнога мозгу.
Варта скарэктаваць рацыён - правільна падабраны рацыён дапамагае лягчэй пазбавіцца ад вясновай дэпрэсіі. У ім павінны пераважаць гародніна і садавіна яркіх, вясновых расфарбовак, у якіх змяшчаецца вялікая колькасць карысных вітамінаў, а таксама мікраэлементаў. Спецыялісты раяць пазбягаць як нізкакаларыйных дыет, так і цяжкіх, тоўстых і салодкіх страў. Абмяжуйце сябе ў моцным гарбаце і кава. Не злоўжывайце алкаголем, каб чорны сум не перайшла ў белую гарачку.
Вось спіс прадуктаў, з якіх можна скласці меню, падымалае настрой і паляпшае самаадчуванне: прадукты, якія змяшчаюць ёд, - каляровая і марская капуста, марская рыба; свежая гародніна і зеляніна (асабліва пятрушка, сельдэрэй, лук-порей, часнык); арэхі; чорны шакалад; курага; садавіна (асабліва бананы, апельсіны і іншыя цытрусавыя); ўсходнія вострыя прыправы (імі можна запраўлялі як гатовыя стравы, так і свежыя салаты, дэсерты). Калі ж усё прынятыя меры не дапамаглі, ня варта займацца медыкаментозным самалячэннем - звярніцеся да лекара. Пры правільным падыходзе вясновая дэпрэсія вылечваецца цалкам, але калі дапамога недастатковая, то захворванне можа прыняць хранічную форму.

Анастасія Дударчык, РНПЦ псіхічнага здароўя
585

Іншыя навіны

Карысныя рэсурсы

Адміністрацыйныя рэсурсы